Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah: Data Perdagangan Luar Zon Euro Diperlukan

 

Perdagangan asing dari kawasan euro adalah berita ekonomi teratas yang akan dikeluarkan pada hari Jumaat, yang menjadi tajuk utama berita ekonomi Eropah.

Pada Jam 14.00 (GTM+8.00) , Destatis dijadualkan mengeluarkan harga borong Jerman untuk bulan Jun. Pakar ekonomi meramalkan harga borong turun 1.2 peratus setiap tahun selepas penurunan 2.6 peratus pada bulan Mei.

Sementara itu, harga pengguna dari Sweden dan data perdagangan asing dari Norway perlu dibayar. Inflasi Sweden dijangka perlahan kepada 9.1 peratus pada Jun daripada 9.7 peratus pada Mei.

Setengah jam kemudian, Pejabat Perangkaan Persekutuan mengeluarkan harga pengeluar dan import Switzerland untuk bulan Jun. Harga pengeluar dan import dijangka jatuh 1.2 peratus setiap tahun selepas susut 0.3 peratus pada bulan Mei.

Pada Jam 16.00 (GTM+8.00), data perdagangan luar akan dihantar dari Itali. Lebihan dagangan dijangka meningkat kepada EUR 1.45 bilion pada Mei daripada EUR 0.3 bilion pada April.

Pada Jam 17.00 (GTM+8.00), Eurostat dijadualkan mengeluarkan data perdagangan asing kawasan euro untuk bulan Mei. Defisit perdagangan dilihat pada EUR 7.6 bilion berbanding kekurangan EUR 11.7 bilion sebulan lalu.

Economic Calendar by Myfxbook.com



Tiada ulasan